.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهمني از دخالت ها دلگير است
روز اولي که آقاي بهمني به عنوان رئيس کل بانک مرکزي انتخاب شد به او گفتيم شما با اقتدار برويد فقط از استقلال بانک مرکزي دفاع کنيد، مجلس هم پشت سر شماست...
بهمني از دخالت ها دلگير است


روز اولي که آقاي بهمني به عنوان رئيس کل بانک مرکزي انتخاب شد به او گفتيم شما با اقتدار برويد فقط از استقلال بانک مرکزي دفاع کنيد، مجلس هم پشت سر شماست. از ايشان خواستيم شخصيت خودشان را فداي اميال دولت نکند و بانک مرکزي را به عنوان نهادي فرادولتي حفظ کند. پنج ماه از اين قضيه گذشت. يک روز آمدند مجلس. سياست هاي پولي کشور به بانک ها ابلاغ شده بود. بسته پولي را نشان شان دادم. گفتم آقاي بهمني اين بسته سياستي - نظارتي بانک مرکزي است اما دولت آن را با امضاي آقاي داوودي معاون اول رئيس جمهوري به بانک ها ابلاغ کرده است. چرا پاي اين ابلاغيه امضاي شما نيست؟ مگر بانک هاي کشور زير نظر بانک مرکزي نيست؟ مگر قرار نبود از بانک مرکزي به عنوان نهادي مستقل از دولت دفاع کنيد؟ پس چرا بايد پاي آن امضاي آقاي داوودي باشد؟

ايشان به من نگاهي انداختند و گفتند در برابر اين اقدام من فقط مي توانم سکوت کنم. نمي شود حرفي زد. يک بار هم از ايشان عملکردشان را خواستيم تا بدانيم آيا در جهت احياي استقلال بانک مرکزي و شوراي پول و اعتبار کاري کرده يا نه. خودش صادقانه گفت نتوانستم کاري کنم. پيشنهاد مي داد چون به عنوان عضو کابينه نمي تواند در مقابل سياست هاي دولت جبهه گيري کند اين حرف ها بايد از طريق افرادي خارج از سيستم بانک مرکزي به مردم گفته شده و مجلس وارد قضيه شود. قرار است بنده بروم در جلسه يي با ايشان روي محور استقلال بانک مرکزي کار کنيم، تا با کمک مجلس بتوانيم بانک مرکزي را از دخالت دولت مصون نگه داريم. آخرين باري که به مجلس آمدند دوباره از ايشان پرسيديم چرا دولت به بانک مرکزي بي اعتنايي مي کند؟ شما که رئيس اين بانک هستي چرا از مجموعه ات دفاع نمي کني؟ ايشان جوابي نمي دادند. اما از اين همه دخالت دولت ناراحت بود. بانک مرکزي هم اکنون در روزهاي خوبي به سر نمي برد شرکت هاي تحت پوشش بانک ها هنوز به بخش خصوصي واگذار نشده و بانک ها همچنان به سرمايه گذاري جديد در بخش غيربانکي مشغولند. شأن بانک مرکزي تنزل يافته و فکري به حال تغيير ساختار فعلي بانک مرکزي نشده است. تکليف بدهي هاي دولت به بانک ها و بانک مرکزي مشخص نيست و هنوز رفع بهره با دستور دولت تعيين مي شود. با آنکه شوراي پول و اعتبار به رغم تصويب مجمع تشخيص مصلحت نظام هنوز احيا نشده است. در اين اوضاع شايعه استعفاي رئيس کل بانک مرکزي در حالي مطرح مي شود که چندين کار در اين بانک روي زمين مانده و تکليفش مشخص نيست.

مخبر کميسيون صنايع و معادن


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

پاك نيا/خبر 24 ارديبهشت 1388
فرماندار قائم شهر:
فعاليت هاي تبليغاتي ممنوع !؟
فرماندار شهرستان قائم شهر با نزديك شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري برخي از فعاليت هاي روابط عمومي و جلسات كه امكان دارد به عنوان تبليغات برداشت شود را ممنوع كرد.
روابط عمومي فرمانداري شهرستان قائم شهر كه از اواخر سال گذشته در پي انتشار كتابچه عملكرد دولت نهم در قائم شهر بود قلي زاده انتشار آن را براي جلوگيري از شبه تبليغاتي داشتن به بعد از انتخابات موكول كرد.
همچنين حسن قلي زاده فرماندار قائم شهر در حدود دو سال فعاليت در اين شهر ديدارهايي با گروهها و قشرهاي مختف مردمي و دولتي و خصوصي و حتي به صورت محله اي براي بررسي مشكلات و موانع شهرستان دارد ولي در هفته هاي اخير علاوه بر اين ديدارها برخي جلسات فرمانداري را نيز براي اينكه جنبه تبليغاتي نداشته باشد از دعوت خبرنگاران به اين جلسات اجتناب مي كند.
نكته سنجي فرماندار قائم شهر در خصوص رعايت كردن برخي مسائل در آستانه انتخابات كه شايد به ضرر دولت نهم نيز باشد قابل تقدير است ولي انتخابات نبايد فعاليت هاي روزمره كه حضور رسانه ها نيز شامل آن مي باشد را تحت تاثير قرار دهد زيرا ممكن است برداشت غلطي نظير غير فعال بودن مديران شهرستان ها و يا خداي نكرده فعاليت هاي پنهاني كه بايد از ديد رسانه ها به دور باشد، قلمداد شود.


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.031 seconds.